Hocam selamün aleykum. Sorum şu: Hangi yerlerde ve zamanlarda salavât okumak sünnettir? Allaha emanet olun. Muzaffer Dağdelen

 

*******

İslâm âlimleri salavât-ı şerife okumanın müstehap olduğu günleri-yerleri şöyle açıklamışlardır:

Cuma günü ile Cuma gecesi, Cumartesi, Pazar ve Perşembe günleri…

Sabah-akşam mescide girerken, çıkarken…

Peygamber Efendimizin (s.a.v.) kabrini ziyaret ederken…

Safâ ile Merve’de…

Cuma hutbesi ile diğer hutbelerin öncesinde müezzine icabet ettikten hemen sonra…

İkamet edilirken…

Duanın başında, ortasında, sonunda…

Kunut duasından sonra… (Bâhusus Salât-ı Münciye okumak)

Telbiye’yi bitirdikten sonra…

Bir yerde toplanırken ve dağılırken…

Abdest alırken… (Her a’zayı yıkamaya Beslemele ile başlayıp ardından Kelime-i Şahadet ve sonrasında da Salâvat okumak.)

Kulak çınlarken… (Önce Salavât, ardından ‘Yarabbi, beni hayırla ananı, nezdinde hayırla yâd eyle’ denir.)

Bir şey unutulduğu vakit…

Va’za, sohbete ve derse başlarken, hadis-i şerif okumaya başlarken ve bitirirken; sual ve fetva yazarken salavât getirmek mustehap olduğu gibi her musannıfın (kitap yazanın), her hoca ve talebenin, hatibin, kız isteyenin, evlenenin, evlendirenin salavât getirmesi de müstehaptır. [İbn Âbidîn, Reddü’l-Muhtar ale’d-Dürri’l-Muhtar, 1 , 518]

Müekket sünnetlerin yani öğlenin farzından evvel, cumanın farzından evvel ve sonra kılınan dört rek’atli namazların ilk oturuşunda salavât okunmaz, mekruhtur. Diğer bütün dört rek’atli nafile namazların ilk oturuşunda da aynen son oturuşu gibi salevât okumak sünnettir. Üçüncü rek’ata kalkınca da Sübhâneke ve Eûzü okunur. [İbn Âbidîn, Reddü’l-Muhtar ale’d-Dürri’l-Muhtar, 1, 517, Hindiye’den naklen]

Go to top