Muvakkat yemin

SA hocam sorum size biraz saçma gelebilir ama merak ettigim bi husus yemin i belli bi süre zarfı için edebilir miyiz 
Örnegin:Yemin ederim 1 sene içinde ............ gibi birşey bu şekil yemin olur mu böyle yemin etmiş olsak ömürlük bi yemin sayılıp bozula bilir mi şimdiden teşekkürler. yakup

Devamını oku...

Bireysel Emeklilik Sisteminin çalışma düzeni

Selamün Aleyküm Hocam
Bireysel emeklilik denen sistemle her ay düzenli olarak bir miktar para yatırıyorum. 
Ayrıca şu an devlette yatırılan miktara %25 katkı sağlamak kaydıyla destek veriyor.
10 yıl bu parayı yatırmam halinde devlet katkısıyla ve bankanın bu parayı çalıştırmasından kaynaklanan getiriyle birlikte yaklaşık %50 kar ederek bu parayı geri alabileceğim.
Ancak bankanın benden aldığı parayı nerelere yatırıp kullandığı hakkında bilgim yok.
sizce bu işlem caiz midir? Bunda bir behis var mıdır?
Teşekkür ederim.. Mahmut

*******

Ve aleyküm selam kardeşim;

Bireysel Emeklilik meselesine her ne kadar bazı âlimler belli değerlendirmeler çerçevesinde caiz olur demişlerse de, ulemânın ekseriyeti cevaz vermemektedir. Çünkü bu sistemin temeli ticarîdir, yaptıkları ticarette de haram-helâl kıstasları gözetilmemektedir. Cevaz verenlerin ölçüsü de, faaliyetleri helâl sınırlar dahilinde olanlar içindir. Takvâ ve ihtiyat bu ve benzeri muamelelerden kaçınmayı gerektir. Devletin bu alandaki faaliyeti ise ticarî değil teâvünîdir, yardımlaşmaya müteveccihtir, dolayısiyle onda, özeldeki / bireysel emeklilikteki gibi bir sıkıntı-problem ve mahzur söz konusu değildir. Daha geniş bilgi için bk. http://halisece.com/sorulara-cevaplar/1868-bireysel-emeklilikte-biriken-paralarin-zekati.html

Ayrıca mevzu ile ilgili katılım bankacığlı, finans bankacılğı gibi diğer yazılara da bk.

Sünnetlerin yerine kazâ kılınır mı?

Selamün aleyküm,

Geçmiş senelere ait oldukça fazla namaz borcumuz var. Bir ilmihalde okuduğum bir konuyu danışmak isterim.Sabah namazı sünneti hariç diğer vakit namazlarında sünneti kılmadan evvel en son vakit kaza namazına niyet ederek kılınırsa hem sünneti yerine getirmiş oluruz , hem de kaza namazı borcumuzu ödemiş oluruz şeklinde bir ifade vardı. örneğin öğle namazının ilk sünnetinde en son kazaya kalan öğle namazı farzını kılmaya, son sünnetinde ise en son kazaya kalan sabah namazının farzını kılmaya şeklinde niyet ederek kılmak, böylece bir dün içerisinde bir günlük kaza namazı borcunun kılınabileceği gibi. Bizim gibi çok borcu olanlar için bu uygun mudur veya ne yapmalıyız ? oktay özenir

Devamını oku...

Etek ve koltukaltı tıraşı

Selamün Aleyküm hocam Allah yardımcınız olsun. Hocam şöyle bir sorum vardı her hocamıza da böyle rahatça soramıyoruz ki şöyle ; etek altı tıraşı hakkında malumat almak istiyoruz ve bir de erkek için ön ve arka bölgenin nasıl alınması gerektiğinin usulünü sormak istiyorum , arka bölge için alınıp alınmaması hakkında farklı görüşler var bunun hakkında aydınlatırsanız çok memnun oluruz. Selam ve dua ile.. İbnül Emin facebook

Devamını oku...

Günah işleyene selâm vermek

selamun aleyküm

1-hocam günah işleyene selam vermek caiz değil.peki mesela içki içen birini içki içmediği zaman gördüğümüzde selam verebilir miyiz.

2-biri günah işlerken selam vermek yerine merhaba falan desek olur mu

3-hocam son sorum mesela play station da futbol maçı oynayan birine selam verilir mi. o kişi o oyunu oynarken günaha giriyor mu. erhan mertoğlu

Devamını oku...

Son Eklelen Makaleler

İkinci evlilik için …

Tıklanma:676

İkili evlilliklerde ...

Okuyucu Potansiyeli

Bugün:960
Dün:1188
Bu hafta:2148
Bu ay:2148
Şimdiye kadar:507652
Tüm okunma sayısı:
2641530